diumenge, 26 de maig del 2013

Quatre fantàstics dies a Lyon

Hola !!!!!!

Com alguns ja sabeu, i per la resta doncs us ho dic ara, he estat quatre dies visitant la ciutat de Lyon.
He tornat encantada, m'ha agradat moltíssim.

Arribada diumenge a mig matí a l'aeroport Saint Eixupery, que té una part feta pel Calatrava molt original (són com unes ales... qui ho havia de dir en un aeroport...), i entre que deixàvem les coses a l'hotel, ens orientàvem una mica per la zona i que els francesos dinen molt aviat, casi que no trobem on menjar...
Per la tarda varem visitar el museu Lumière que ens va agradar molt (sobretot la mansió on vivien...) i després vam estar passejant per la vorera del Rhône.

Dilluns, com a França fan festa, aprofitem per recórrer la part vella ja que, com és la part més turística, estava (casi) tota oberta. Vam visitar la muntanya de Fourvière amb el funicular, el teatre romà, el museu del Guignol, el de les miniatures i el dels autòmats (tots tres molt divertits i curiosos). Per seguir els tòpics, dinar en un "bouchon", que son els restaurants típic de Lyon i vam provar el pastís de Praliné, especialitat de la ciutat.
Una cosa molt interessant de la ciutat, tant de la part vella com d'altres zones, son les "Traboules", patis interiors dels edificis que alguns fins i tot creuen d'un carrer a un altre, i que estan oberts al públic; però la gràcia estar en trobar-les, perquè moltes tenen la porta tancada i has d'apretar un botó per obrir-la.

Dimarts, tot i que va estar plovent tot el dia, vam anar a passejar pel parc de La Tête d'Or, que és enooooooooooorme !!!! Fins i tot hi tenen un zoològic obert.... si si, obert, no és que et trobis elefants passejant pel llac, però casi...
Per dinar, caminata llarga fins al barri de Part Dieu (o del Departdieu, com li deia ma mare) on hi ha Les Halles del Paul Bocuse, un mercat super de delicatessen on hi ha restaurantets per dinar. Ens vem menjar un steak tartar que flipes!!!!
Per la tarda vam estar passejant per la Presqu'ile, el barri on teníem l'hotel, que és la zona centre de Lyon, on hi ha la Opera, les tendes, .... i la millor plaça que he vist mai, la Place Bellencour. No hi poso foto perquè era tan gran que no m'hi cabia a l'objectiu (... i això que duia un 50...)

Dimécres, últim dia (snif snif), primer: mini ruta de murals (que n'hi ha molts a tot Lyon, però no hi havia temps de veure'ls tots...) i després: recorregut per la Croix Rousse, un barri que fa molta pujada, jajaja. És el barri on hi ha les galeries d'art i els "ateliers" dels joves dissenyadors, a més de moltes "Traboules" camuflades... alguna en vam trobar ...

La tornada va ser una mica accidentada; primer ens van fer sortir del la llançadora que porta a l'aeroport per paquet sospitós i després Vueling ens va posar un avió rosa... si si, rosa... enlloc dels grocs que fa servir sempre... Així que ma mare i jo vam arribar a Barcelona en un Pinky!!! I és clar, no li donaven permís per aterrar... ens van tenir fent voltes com si rodéssim "Catalunya des de l'aire" una bona estona...

Aishhh, les tornades sempre son dures....